Την Τρίτη 5 Απριλίου 2022 από την 4η διδακτική ώρα και μετά πραγματοποιήθηκε η δράση: «Οι μαθητές της Καλαμάτας συζητούν για το μέλλον της Ευρώπης», στην οποία συμμετείχαν το τμήμα Γ1 του 4ου Γυμνασίου Καλαμάτας και το Γ4 του 6ου Γυμνασίου Καλαμάτας. Η Δράση πραγματοποιήθηκε με την καθοδήγηση και επιμέλεια των εκπαιδευτικών Λίντζιου Ιωάννα (ΠΕ04.01) του 4ου Γυμνασίου και οι εκπαιδευτικοί Παναγάκου Κωνσταντίνα (ΠΕ04.01), Γεωργιάδη Ηλέκτρα (ΠΕ06) του 6ου Γυμνασίου.
Στην αίθουσα τελετών του 4ου Γυμνασίου έγινε παρουσίαση (ppt) των Ιστορικών στοιχείων για την Ένωση αλλά και άλλες πληροφορίες για τη δράση της. Ακολούθησε η δράση στο κοινό προαύλιο των 2 σχολείων, που πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο (world cafe). Οι μαθητές καθισμένοι σε τραπέζι των 5 θέσεων ξεκίνησαν να συζητούν, τις προσδοκίες των παιδιών στον τομέα της εκπαίδευσης από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι προτάσεις τους καταγράφτηκαν σε χαρτόνι με μολύβι ή στυλό που υπήρχαν σε κάθε τραπέζι. Ακολούθησε 2ος γύρος συζητήσεων με αλλαγή θέσης των μαθητών εκτός από τον οικοδεσπότη κάθε τραπεζιού (έναν μαθητή του τραπεζιού), με βάση το σχεδιασμό που είχε προηγηθεί από τις εκπαιδευτικούς. Δόθηκε έμφαση ώστε να μην βρεθούν στο ίδιο τραπέζι στο 2ο γύρο, 2 παιδιά προερχόμενα από το ίδιο τραπέζι του 1ου γύρου, με σκοπό να υπάρξει η μέγιστη ανάμειξη των μαθητών. Οι προτάσεις που προέκυψαν στο 2ο γύρο καταγράφτηκαν και αυτές στο χαρτόνι του τραπεζιού από την άλλη πλευρά. Τέλος οι μη κοινές προτάσεις όλων των τραπεζιών γράφτηκαν μετά το πέρας των 2 γύρων συζητήσεων σε ένα ακόμη χαρτόνι στην ολομέλεια. Το χαρτόνι αυτό διακοσμήθηκε από τη συμμετέχουσα μαθήτρια Νίκη Χρόνη του 6ου Γυμνασίου και φωτογραφήθηκε.
Οι προτάσεις που προέκυψαν αναρτήθηκαν τόσο στην ιστοσελίδα της Ε.Ε. – “Διάσκεψη για το μέλλον της Ευρώπης”: https://futureu.europa.eu/?locale=el, όσο και στην αντίστοιχη του Υπουργείου Παιδείας που μας καλούσε να λάβουμε μέρος: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ – Οι μαθητές συμμετέχουν στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης (minedu.gov.gr).
Παραθέτουμε τα link των αναρτημένων κειμένων:
- https://www.minedu.gov.gr/platforma-protasewn-gia-to-mellon-tis-eurwpis-protaseis/1986-geniki-grammateia-anotatis-ekpaidefsis/diaskepsi-gia-to-mellon-tis-evropis/51934-platforma-protasewn-gia-to-mellon-tis-eurwpis-politismos
- https://grafis.sch.gr/index.php/s/5C042cLn65f6Xli
- https://futureu.europa.eu/processes/Education/f/36/proposals/291788?locale=el
- https://futureu.europa.eu/processes/Education/f/36/proposals/291787?locale=el
- https://futureu.europa.eu/processes/Education/f/36/proposals/291754?locale=el
- https://futureu.europa.eu/processes/Education/f/36/proposals/291688?locale=el
Η συνεργασία μεταξύ σχολείων με σκοπό την ανάληψη συλλογικών δράσεων και κοινών δραστηριοτήτων είναι ζητούμενο για ένα σχολείο ανοικτό. Η ανάληψη ευθυνών και η συμμετοχή στα κοινά δημιουργεί το αίσθημα του ανήκειν. Αναπτύσσονται κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες διαμεσολάβησης, επίλυσης συγκρούσεων και κοινωνικής ενσυναίσθησης. Δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να ακουστούν οι θέσεις και οι στάσεις τους σε διάφορα ζητήματα.